تعبیر خواب سیل
نوشته شده توسط : ذهن نو

تعبیر خواب سیل زمانی معنا دارد که رویا را در نزدیکی سحر ببینید و موضوع خواب برگرفته از حوادث روز نباشد. از نظر روانشناسان رویا شاهراهی به ضمیر ناخودآگاه محسوب می‌شود و در نزدیکای سحر که خواب عمیق شده، گویا دریچه‌های ورود به ناخودآگاه هم باز می‌شوند. شاید همان بخشی از ذهن باشد که معبران باستانی آن را دروازه‌ای به سوی عالم غیب می‌دانند. بنابراین هر رویا را از دو جنبه می‌توان تعبیر کرد؛ بعد روانشناسی و بعد عرفانی. تعبیر خواب هر آنچه که باشد حال و برداشت شما از آن خواب هم تاثیر بسیاری بر معنای آن دارد. گاه خوابی معنای بدی دارد، اما شما هم در خواب و هم در بیداری احساس خوبی از دیدن آن خواب دارید، بنابراین علی رغم توضیحات زیر می‌توان گفت برداشت‌تان بسیار اهمیت دارد. برای دریافت تعبیر خواب تان می‌توانید مشاوره تلفنی دریافت کنید.

منبع: تعبیر خواب سیل

تعبیر خواب سیل از نظر معبران باستانی

به عقیده معبران باستانی، دیدن حالت‌های مختلفی از سیل در خواب می‌تواند تعابیر متفاوتی نیز داشته باشد. در ادامه تعبیر سیل را از منظر معبران باستانی و اسلامی مرور کرده‌ایم. با این حال تعابیری که در ادامه آمده بر اساس خواب هایی است که به دانایان به علم خواب گفته شده و شما برای دانستن تعبیرخواب خود باید موضوع را با متخصصین مطرح کنید. برای دیدن انواع تعبیر خواب کلیک کنید.

معنی خواب سیل از نظر محمد بن سیرین

محمد بن سیرین از بزرگ‌ترین معبران باستانی بر این باور است که دیدن سیل در خواب به معنای دشمنی بزرگ و یا پادشاهی ظالم است. اگر فردی در خواب ببیند که در حال تلاش برای خروج از سیل است، تعبیر خواب او به معنای درافتادن با دشمنان می‌باشد. موفق شدن برای خروج از سیل نیز به معنای پیروزی بر دشمنان است.

اگر فردی در خواب ببیند که به یک منطقه سردسیر سیل می‌آید، تعبیر خواب او غم و اندوه است. در مقابل سیل آمدن به یک منطقه گرم سیر نیز به معنای منفعت و شادی می‌باشد.

تعبیر خواب سیل از نظر امام صادق (ع)

امام صادق (ع) برای دیدن خواب سیل چهار تعبیر متفاوت را ارائه کرده است:

  • دشمنی بزرگ
  • پادشاهی ظالم و ستمگر
  • لشکر پیروز شونده و غلبه‌کننده
  • فتنه، بلا و گرفتاری

تعبیرخواب سیل از نظر جابر مغربی

جابر مغربی می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده و همه جا را خراب کرده است، تعبیر این خواب سود و منفعت بردن از سوی پادشاه زمانه است.

تعبیرخواب سیل از نظر ابراهیم کرمانی

ابراهیم کرمانی از دیگر معبران باستانی است که دیدن سیل آمدن و ویرانی باغ‌های میوه و هر گونه سرسبزی را به هلاکت رسیدن پادشاه تعبیر کرده است.

تعبیرخواب سیل از نظر اشعث

اگر فردی در خواب ببیند که سیل آماده است؛ به طوری که زمین‌های کشاورزی خواب‌بیننده در زیر آب رفته‌اند، تعبیر این خواب در امان ماندن از دست پادشاه می‌باشد.

تعبیرخواب سیل از نظر منوچهر مطیعی تهرانی

منوچهر مطیعی تهرانی بر این باور است که اگر فردی در خواب خود بیبند که سیل آمده است، در عالم بیداری اتفاقی به بزرگی و سهمگینی سیلی که آمده است، اتفاق می‌افتد؛ بنابراین خواب سیل تعبیر خوبی ندارد. اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده است و آب با شدت زیادی به سمت شما حرکت می‌کند، به طوری که شما را فرا می‌گیرد اما شما با دست‌تان جایی را می‌گیرد و نجات می‌یابید، این خواب می‌تواند تعابیر بهتری داشته باشد.

در صورتی که در خواب خود دیدید که سیل جاری شده است اما دارای آب شفافی می‌باشد؛ به طوری که ماهی‌ها در حال شنا کردن درون آن هستند، این خواب به این معنی است که حادثه بزرگ در عالم واقعی اتفاق می‌افتد اما دارای پایان خوشی است. هر چه آب سیل در خواب گل‌آلودتر باشد، غم و اندوهی که از این اتفاق حاصل می‌شود نیز سهمگین‌تر است.

اگر فردی در خواب ببیند که سیل بدون اینکه خشم و خروشی داشته باشد آمده است و بدون اینکه صاحب خانه بترسد، وارد خانه می‌شود؛ این خواب به معنای این است که سودی در عالم واقعی نصیب خواب‌بیننده می‌گردد.

تعبیر خواب سیل از نظر روانشناسان

روانشناسان با مطالعاتی که بر خواب و رویا داشته‌اند، متوجه فعالیت‌های روانی ناخودآگاه در هنگام خواب شده‌اند. ناخودآگاه همان بخشی است که در عالم بیداری سکوت کرده، ولی تاثیر زیادی بر باورها، شناخت و حتی رفتار ما دارد. وقتی که به خواب می‌روید، ناخودآگاه کنترل را به دست گرفته و هر آنطور که می‌خواهد رفتار می‌کند. ناخودآگاه مانند راهرویی که پر از در هست در خود ساکنانی دارد که از کودکی تا به امروز این راهرو بلندتر و پرجمعیت‌تر گشته است. در عالم خواب گویی این ساکنان بیرون آمده و گاه خاطرات و گاه ترس‌ها و گاهی هم آرزوها را مرور می‌کنند. برای آشنایی بیشتر با خواب دیدن کلیک کنید.

اما گاهی هم رویاهایی می‌بینیم که هرگز اتفاق نیافتاده و یا به آن فکر نشده. برای مثال ممکن است زمانی خواب سیل ببینید که در طول روز اصلا به آن فکر نکردید یا هیچ گونه مشغله ذهنی در مورد آن نداشتید.

روانشناسان به خصوص آن‌هایی که با رویکردهای روانکاوی کار می‌کنند بر این باورند که اشیاء مختلف در خواب می‌توانند نماد و بازتاب یک موضوع خاص باشند. آن‌ها از طریق کاوش در مورد نوع هیجانی که در خواب وجود داشته و کمک گرفتن از تکنیک‌هایی نظیر تداعی آزاد، در مورد رویا تلاش می‌کنند به معنای نهفته در خواب پی ببرند. برای آشنایی بیشتر با روش های مربوط به روانکاوی کلیک کنید.

تعبیر خواب سیل به روش یونگ

یونگ یکی از بزرگ‌ترین نظریه پردازان علم روانشناسی است، که مطالعات زیادی در زمینه رویا و تعبیر آن انجام داد. در کتاب تعبیر رویا به روش یونگ آمده است که خواب بودن در سیل را به معنای آزاد کردن برخی تمایلات دانسته است.

سیل مواج در خواب نشان دهنده مسائل و تنش‌های احساسی در زندگی می‌باشد. در واقع خواب‌بیننده در زندگی واقعی دارای احساسات سرکوب شده‌ای است که نیاز دارد آن را رها کند.

یونگ می‌گوید : وقتی سیل می‌آید بهتر است به نشانه‌های خواب خود دقت کنید. در واقع این نشانه‌ها هستند که ممکن است استرس و تنش را در زندگی برای‌تان ایجاد کنند.

در تعابیری دیگر یونگ بر این عقیده است که دیدن خواب سیل نشان‌دهنده این است که خواب‌بیننده با نظرات و یا تقاضاهایی که از دیگران دارد، آن‌ها را تحت فشار قرار می‌دهد.

یونگ می‌گوید: اگر در خواب خود دیدید که سیل ملایمی جاری شده است، خواب شما به معنای نگرانی در مورد یک موضوع خاص می‌باشد که قابل حل است.

در صورتی که فرد در خواب ببیند که سیل خانه‌اش را می‌برد، خواب او به این معنی است که زیر بار احساسات سرکوب شده خود در حال له شدن است.

تعبیرخواب سیل به روش آنلی بیتون

آنلی بیتون از دیگر معبران غربی در رابطه با دیدن خواب سیل می‌گوید : اگر در خواب خود دیدید که سیل آمده است و بخشی از یک شهر را نابود کرده است، تعبیر این خواب بیماری می‌باشد. به این معنی که بیمار می‌شوید.

در تعابیر دیگری از این معبر غربی، خواب سیل به شهرت رسیدن در حرفه خواب‌بیننده نیز تعبیر می‌گردد.  همینطور اگر فرد در خواب سیل مواجی را ببیند، یعنی در زندگی واقعی برخی نگرانی‌ها و اضطراب به زندگی او سرازیر خواهند شد.

برای دریافت مشاوره در زمینه انواع خواب می‌توانید در هر زمان از روز برای مشاوره تلفنی با برترین متخصصان در مرکز مشاوره روانشناسی ذهن نو از طریق شماره 02191002360 تماس بگیرید.

منبع: تعبیر خواب سیل





:: برچسب‌ها: تعبیر خواب سیل ,
:: بازدید از این مطلب : 158
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 27 ارديبهشت 1401 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: